look at the sky: that is for you



jeg elsker at købe bøger. det er noget af det allerbedste, og jeg bliver aldrig træt af det.
her er nogen af de nyeste, jeg har købt.
1. jeffey eugenides - the virgin suicides. jeg har for nyligt læst middlesex af eugenides, og den nød jeg rigtig meget. jeg har været i gang med the virgin suicides før, men nåede aldrig at læse den færdig. så nu har jeg købt den, og ind til videre er den rigtig, rigtig god.
2. nicole krauss - the history of love. en bog med stort potentiale, der aldrig rigtig bliver indfriet. den skuffede mig, selvom selve historien og strukturen (til dels) fungerer.
3. miranda july - no one belongs here more than you. den købte jeg, fordi en af mine veninder (sofie, tror jeg) vist nok synes, at hun er god. julys debutbog, en novellesamling er jeg gået i gang med i dag. første historie var god, enkel og vedkommende, så jeg har høje forventninger til de næste!
4. en kogebog med pastaretter. sådan en skal man jo have, når man måske snart skal flytte hjemmefra.
5. en cupcakebog fra usa (bake me i'm yours... cupcake) og en dansk en, der var på tilbud til ingen ting i føtex. jeg vil gerne prøve at se, om jeg kan finde den perfekte cupcakeopskrift.
6. herman bang - ved vejen. klassikere kan man aldrig få for mange af i sin bogsamling.
7. audrey niffenegger - the time traveller's wife. en bog, som jeg har fået anbefalet. jeg aner ikke, hvem forfatteren er, udover at det er et megagrimt navn, hun har, jeg aner ikke, hvad den handler om. men nogen gange synes jeg, at det er svært at finde nye forfattere at læse, fordi der er så meget sindssygt dårligt derude i verden, så det kan være svært at finde perlerne i mellem.

Kommentarer
Postat av: lillesofie

jeg har lige læst "the history of love" og er nu igang med "virgin suicides"! og er ret enig. jeg er ikke ligeså klog til at formulere sådan noget. så jeg synes bare den første var god nok, men ikke fantastisk. og den anden god!

2008-08-03 @ 00:08:54
Postat av: e

præcis. den er god nok, men ikke fantastisk. man lukker ikke bogen efter at have læst den færdigt og tænker: "gid, den ikke var slut", men man tænker mere sådan: "nå, var det bogen, er den slut nu?". og det er ærgerligt, for det er jo en rigtig sød historie og potentielt kunne man som læser have følt, at alle trådene blev forenet til sidst i en stor følelsessymfoni, men jeg syntes mere, man følte, at det hang lidt dårligt sammen og man ikke var helt sikker på, hvem der havde gjort hvad.

2008-08-03 @ 01:41:22
Postat av: frl.zucker

this is cool, i read 1&3 this summer and loved them! AND i want the cupcake books! very bad!

2008-08-17 @ 10:44:23
URL: http://ponyandzucker.blogspot.com
Postat av: e

that is so cool. when i move to berlin, you can borrow the "bake me i'm yours"-book with cupcakes, because it's in english and very cute!

2008-08-17 @ 11:54:52
URL: http://ohcarolinewhy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0