guns, guns, guns

bozeman gun trail show var fire halvstore haller fyldt med våben, bøger om våben og republikanske bumper stickers i massevis. publikum var lige den type, man ved eksisterer, men som man kun eksisterer som en type og ikke som en rigtig person. cowboyhat, pistol i bæltet og gamle wranglerjeans på kroppen.




jeg er ikke fan af våben, ingen form for våben. men jeg havde aldrig troet, at jeg ville være så utilpas dét sted. egentlig ikke kun på grund af tilstedeværelsen af skydevåben og knive over alt, men mere dét, at rummet stank langt væk af frygt. det var så tydeligt, at stort set alle de tilstedeværende havde mistet al tro på systemets evne til at passe på dem. det er jo til et vist punkt klart i et samfund som det amerikanske (og størstedelen af bilerne på parkeringspladsen havde 'vietnam veteran'-klistermærker på og deslige), og den mangel på tiltro til systemets overlevelse er ikke fremmed for mig, men der var en bog, der hed "how to protect your children, wife, lover, friends, when the government fails to".



de fleste gemmer sig bag the second amendment, det er en menneskeret at have skydevåben, men jeg tror mere, det er af frygt, de insisterer på at bære våben. til bozeman gun trail show var det, som om at faren bare lå og lurede over alt, og det er en livsindstilling, jeg virkelig har svært ved at leve mig ind i. for i så fald, mener jeg ikke, det er værd at leve. og dét er det. det nytter ikke noget at gå at være bange konstant.



det var også ret tydeligt, at det ikke var demokrater, der kom til det arrangement. nogle af de bumper stickers, man kunne købe, gjorde det meget, meget, MEGET tydeligt, og de var ret opfindsomme nogen af dem. ret syge, men opfindsomme. jeg måtte ikke tage billeder, men der var en med et billede af hillary clinton med streg over, hvor der så stod: "life's a bitch, don't put one in the white house".  eller "support terrorism. vote democrat".


Kommentarer
Postat av: hannah

horrible!

2008-07-15 @ 11:58:24
URL: http://ponyandzucker.blogspot.com
Postat av: e

yes, it really is, but i think it is good for someone like me from europe who often have trouble understanding america's foreign policies to see that these people exist and that there actually are people feeling this way. not that i feel the same as them, but i always think that it is good to see the other side of something. some people only see new york and think: "how come their president is such a redneck, when this place is so civilised?". because there are so many rednecks in other parts of the country.



i'm looking so much forward to august, and i sent you a postcard yesterday!

2008-07-15 @ 15:54:53
URL: http://ohcarolinewhy.blogg.se/
Postat av: Sofie

puha....jeg tør slet ikke tænke på, hvad de synes om Obama!



gode billeder ellers! man får helt rejsefeber.

2008-07-16 @ 11:14:17
URL: http://cssftw.blogg.se/
Postat av: e

nej, vel? men obama er vist i det hele taget lidt i modvind herovre i øjeblikket, fordi han har skiftet mening med hensyn til at trække soldaterne ud af mellemøsten. men til hans fordel, så kom jesse jackson, sort borgerrettighedsfyr, til at hviske noget i stil med "obama er begyndt at tale ned til sorte mennesker, jeg har bare lyst til at skære hans nosser af!" på tv. og det, obama havde sagt, som han hentyder til, er blot, at man ikke er en mand, fordi man er i stand til at producere børn, men ens manddom ligger i at man er i stand til at passe de børn, man er far til. hvilket jo er rimelig nice sagt.

usa er mærkeligt.



jeg har sendt postkort, jeg håber, de snart kommer frem. <3

2008-07-16 @ 15:31:24
URL: http://ohcarolinewhy.blogg.se/
Postat av: hagemann

jeg elsker skydere, knive og frygt. det ser ud til, at du har en god tur. hyggeligt.

2008-07-18 @ 13:36:38
Postat av: e

hej hagemann,

det er ret autentisk, ik'? alle dem, der var der, havde cowboyhat på, nogen endda sporer på deres cowboystøvler.

jeg har en rigtig god tur.

jeg håber, du har det godt.



<3 e

2008-07-18 @ 15:44:17
URL: http://ohcarolinewhy.blogg.se/
Postat av: hannah

a friend who lives in berlin and works in the whole university-circus said that i shouldn't be too sure about being picked, and now i am a bit afraid :( whatever, tomorrow i am leaving for hiddensee, the nicest german island. looking forward to the postcard!

2008-07-18 @ 20:58:13
URL: http://ponyandzucker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0