i think about long distance rates instead of kissing you, babe

jobsituationen er noget anderledes i dag, end den var sidst, jeg rapporterede her fra berlin. den er stadig rådden, men til gengæld mere aktivt rådden.
i morgen skal jeg ud at gøre rent et eller andet sted på en slags prøvevagt. sådan forstod jeg det i hvert fald på den mand, der lige har ringet, men han havde en ret mærkelig dialekt, så det var virkelig svært at forstå ham (specielt når mit eget tysk er ganske horribelt). dog fik jeg fat i adresse og tidspunkt, og at jeg får rigtig lidt i timen. lige nu har jeg ikke råd til at være kræsen. hvis jeg kan komme ind på det tyske arbejdsmarked på den ene eller den anden måde, er jeg tilfreds. da jeg fortalte, at jeg ikke bare søger et minijob, men fuldtids- eller deltidsjob, sagde han, at det var han glad for at høre, for han har brug for medarbejde til et eller andet, jeg ikke fattede en disse af!

i næste uge har jeg desuden to ansættelsessamtaler. den ene er angående et job som kundevejleder på engelsk (fuck), mens det andet er hos et rengøringsfirma.

det går helt sikkert fremad, men mit mangelfulde tyske sprog gør, at jeg bliver nervøs for, om der er en vigtig information, jeg ikke har opfanget. "du skal gøre rent.... NØGEN!", og det sidste så lige er gået min næse forbi. jeg ved det ikke, for jeg siger lidt for ofte ja, når jeg ikke forstår noget, men ikke vil virke som en kæmpeidiot.

men hey, jeg har ikke noget at miste, så jeg tager derud i morgen og ser, hvad det er og gør mit bedste. hvis jeg bliver taget ved næsen, har jeg da i det mindste fået en god cykeltur derud og et par timers gratis rengøringswork-out!

<3 e

Kommentarer
Postat av: Charlotte

held og lykke med rengøring! jeg krydser fingre for at du får lov til at beholde tøjet på.

happy autumn!

2008-09-19 @ 17:49:17
URL: http://caaake.tumblr.com/
Postat av: cloé

hey, godt at hoere at det gaar fremad. bare rolig, lige pludselig faar du fat paa et job. <3

2008-09-19 @ 21:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0